Hüzünlü Değilim, Benim Mizacım Böyle

Rina adlı bir film var. 2009 yılı yapımı. İlk kez izledim geçenlerde. Erdal tosun yine devleşmiş filmde belki de 5 dakikalık rolü olsada. Hüzünlü değilim diye başlayan cümle mizacından mütevellit bağlanıyor. Sonrasında efkarlı bir yudum içkiden ve kocaman bir of sesi. Hüzünlü aslında mizacına sebep olan keder hayata içki sayesinde tutunuyor.

Hüznü içine o kadar çok eklemiş ki ne zaman hüzün kelimesi geçse cümlede uzaklara bir bakış, hüzne boğan sebeplerin arasında bir arayış. Hüzün mizacının yegane sebebi. Hani kaybedersin, ya da ayrılırsın da bir şeylere sığınırsın. O da sığınmış bittikçe satın alınan bir sevdaya, bir tutkuya. Hüzünlü değilim mizacım böyle dese de hüzne sebep olan bir yara durur içinde…Eyvallah…

Filmden…

kadın kitap gibidir ufaklık öyle sade sonunu okuyarak bütün kitabı anlayamazsın.:
zaten kadınlarla erkeklerin bir arada olma ihtimali anca romanlarda olur.
teoride mükemmelsindir ama pratikte sıçarsın.
bak bu müzik varya ?
ben bu müziği 280 defa dinledim agacım
çogunda halaydaydım ama şimdi çok uzaktayım b
en dinlemekten bıktım, onlar evlenmekten bıkmadı yaa

ne bakıyorsun öyle?
hüzünlü değilim diyorum sana benim mizacım böyle.
bak şarabımda daha bitmedi.
kendisiyle uzun yıllar süren seviyeli bir ilişkimiz var.
ben ona para harcıyorum o benim başımı döndürüyor.
eee ne farkı kaldı kadınlardan ? çaak.

hayat bu ufaklık, şakaya gelmez.
5 dakkada adama türlü türlü kostüm giydiriverir.
farkına bile varamazsın.
üstündeki elbiseye sen bile inanırsın hemen o oluverirsin.
ben buna üniformanın zehri diyorum . laf aramızda.
gözlerin kör olur ruhun vucudundan ayrılır. tanıdıkların sende tanıdıkları hiç bir şeyi göremezler.

ne bakıyorsun öyle ya?
dedim ya hüzünlü değilim benim mizacım böyle.
25 yıldır içiyorum bunu.ben ona içimi döküyorum o bana içinizdekileri gösteriyor.
ne olmuş yani parayla gözümü açtırdıysam?
onlar gibi kör mü kalsaydım ?

mutluluk paylaşmadan olmaz ufaklık
içindeki sevgiden herkese bir parça vereceksin
bazısına azda olsa olur fark etmez.
zarar etmezsin. hele böyle dört tarafı sularla çevrili bi yerdeysen.
en yakın kara parçasına gözlerini kısıp öyyyle bakıyorsan.
o zaman dostuna daha çok dikkat edeceksin
çünkü sevgi öyle her yerde yaşayamaz.
kurur gider dostunla yüzmesini öğreneceksin yoksa boğulursun kardeşim yaaaa tamam yaaa tamam bakma öyle hüzünlü değilim mizacım böyle.
doğduğumdan beri burdayım, bak şarabım hala bitmedi
ben onunla yürüyorum bu yolda oda içimdeki sevgiyi etrafa dağıtıyor.
ne olmuş yani biraz sarhoş olduysak?
zafer sarhoşu değiliz ya.

gitmek cesaret ister ufaklık
gidecegin yer neresi olursa olsun
sevdiklerinle arana mesefe girince varış yerinin hiç bir anlamı kalmaz.
vedalaşmakta zor iştir biliyo musun ?
oturursun geminin kıçına.
bakarsın sevdiklerine gittikçe ufalırlar ufalırlar kaybolurlar o zaman anlarsın işte vedaşalmak asıl kalana değil gidene koyar.
100 defa söyledim sana hüzünlü değilim, mizacım böyle.
bak şarabımla beraberim.
çocukluğumdan beri hayaller kuruyorum şarabımdan ayrılmadan hemde.
ben şarabımdan ayrılmıyorum.
o da bana bunca gidene rağmen hala hayal kurdurtmaya devam ediyor.
ne olmuş yani büyük adam olamadıksa? hayallerimizi satmadık ya ?

bir diğeri için;

”hüzünlü değilim süheyla mizacım böyle
gülüşlerimin sebebi
ağlayamadığımdan falan değil
ya da hüznümü gizlemek için
süt dökmüş kedi gibi bakıyorsam
suçum ne
dokunsan ağlayacak gibi oluyormuşum
asıl dokunmadığın için oluşlarım
anlamıyorsun ki
hüzünlü değilim mizacım böyle diyorum
ne var yani şiiri bu kadar çok seviyorsam
sevemez miyim
seni de çok seviyorum
evet sana yazıyorum
sana yazılıyorum
asla
şiir demedim onlara
hepsi şiyir onların
buram buram sen kokan
satır satır beni sana anlatan
haklısın en sevdiğim filmler
romantik komediler
inkar yok hepsi ayrı bi güzeller
süheyla delirtme insanı
hüzünlü değilim mizacım böyle
bi kere de gülme
bir kere de al şu şiyirleri ciddiye
kabullensen diyorum artık bu adamı böyle.”

Etiketler:, , , , , ,

Benzer Yazılar

Yazar:
Önceki Yazılar Sonraki Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

19 paylaşım